Bár számos eseménynek adott otthont az elmúlt években a budaörsi repülőtér, a legutóbbi nagyszabású show-t 2004-ben tartották Budapest korábbi fő légikikötőjében. Idén viszont szeptember első hétvégéjén újra megrendezésre került a Budaörsi Repülőnap, “Múlt és Jelen” címszóval.

A mottónak eleget is tettek a szervezők, a 20. század derekán gyártottaktól kezdve a modernebb típusokig számos repülőgépet láthattak földön és levegőben a hétvégén Budaörsre kilátogató érdeklődők.

Az alábbiakban képes összefoglalónkat láthatják:

Szinte egy hazai repülőnapról sem hiányozhat az egyetlen repképes Liszunov Li-2, az egykori Malév színekben pompázó HA-LIX.

Négyes kötelék az Antonov gyár igáslovával, az An-2-essel.

Vári Gyula a pálya feletti alacsony áthúzással indított…

…majd látványos bemutatót tartott Jak-52 típusú kiképző-műrepülő gépével.

A Jakovlev egy másik műrepülő típusa, a Jak-18T felszállás közben.

Műrepülő világbajnokunk, Besenyei Péter alacsony magasságon csúsztat. (Corvus CA-41 Racer)

Leselejtezett honvédségi MiG-21-eseket is kiállítottak a budaörsi betonon.

A mezőgazdaságban használt típusok rajongói láthatták a levegőben a koaxiális rotorelrendezésű Kamov Ka-26-ost…

…a Z–37 Čmelák továbbfejlesztett változatát, a légcsavaros gázturbinával épített Z-37T Agro-Turbo-t…

…és egy permetező felszereltségű An-2R-t is.

Mostantól végre magyar lajstromban járhatja a repülőnapokat egy L-29 Delfin, amely 1964-től a magyar katonai pilótaképzés egyik alaptípusa volt.

A szlovák Retro Sky Team második világháborús festésű Jak-52…

…An-2TD…

…és Zlin Trener típusú gépeivel imitált légi csatát, pirotechnikai eszközökkel kiegészítve.

Imreh Lajos Mi-2-esével ismét az egyik legszínvonalasabb bemutatót nyújtotta…

…amiből nem maradhatott ki a megszokott, és igencsak látványos “tüzijáték”.

Nem a Delfin volt az egyetlen levegőben látható sugárhajtású repülőgép, a JetStream BeechJet 400 illetve Raytheon Hawker 400XP típusú gépei kötelékben két alacsony áthúzást is végrehajtottak.

 

 

 

 

Szólj Hozzá