fbpx

Budapesten landolt WizzAir színekben az első Airbus A321neo típusú hússzútörzsű utasszállító repülőgép Budapest Nemzetközi Repülőterén.

Az Airbus gyár neo családjának legújabb tagja 10 méterrel hosszabb és 20 tonnánál nehezebb is az első neo a A319neo-nál. Éppen ezért képes 240 utas szállítására, méretének növekedése miatt, és így nagyobb üzemanyag kapacitása miatt, pedig nagyobb távolságra tud repülni. Az első gép március 7-én az Airbus hamburgi gyárából érkezett meg, a helyi átadó ünnepség után a gép délután landolt Budapesten a vendégek és a sajtó jelenlétében az 1-es Terminál előtt. A gépen utazott Váradi József a Wizz Air diszkont légitársaság vezérigazgatója, őt Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára fogadta a leszállás után a földön, a szokásos vízágyús köszöntés után.

A sajtótájékoztató keretében Váradi József ismertette a Wizz Air terveit a legújabb géptípussal és magának a légitársaságnak az éves számadatait.

„Igen azt mondom, hogy történelmet írunk a mai nap folyamán, a mai nap Budapesten leszállt a mai kor legmodernebb technológiájával épített repülőgépe…a tavalyi évben 34 millió utast szállítottunk, folyamatosan növekedtünk az elmúlt 15 évben, ami mutatja az üzleti modellünknek az eredményességét, időtállóságát…jelen pillanatban közel kétszázezer járat repül el évente, mi egy kicsit másképp gondolkodunk ezzel kapcsolatban, az azt jelenti, hogy minden másfél percben fel vagy leszáll egy Wizz Air repülőgép a világ valamelyik pontján.”

A 2019-es évre is adott jelenlegi és jövőbeni távlatokat

„Csak ebben az évben 71 új útvonalat jelentettünk már be, és még nincsen vége az évben, valójában az év elején vagyunk csak. Mintegy ezer alkalmazottal bővül a vállalat, megnyílik egy új bázis Krakkóban, illetve 15 új repülőgépet hozunk a flottába”

A gép erényeit tovább kiemelve, Váradi József szavaival tovább erősítette, hogy a Wizz Air milyen előnyös pozícióba kerülhet igen rövid időn belül. Tovább erősítve a 21. századi környezet védelmi nézeteket.

Airbus

„Azt gondolom, hogy óriási lépést teszünk ezzel a géppel, ez egy game change, ahogy az angol mondja, azt gondoljuk, hogy egy más stratégiai pozíció származtatható egy ilyen a repülőgép típusból, mint a korábbiakból. az elmúlt hetekben, az elmúlt napokban egészen bejárta a sajtót az az igény Budapesten, hogy a repülőtérnek a zajszintje csökkenjen, igaz még egy év sem telt el, és már hoztunk is egy repülőgépet, ami fele olyan zajkibocsátással működik, mint a korábbi repülőgépek…

…ez a legzöldebb repülőgép, nem csak a leghalkabb, a legzöldebb is, mindenféle kibocsátásban messze-messze alulmúlja a korábbi repülőgép típusokat…mint ahogy említettem, ez mai korunk leghatékonyabb keskeny törzsű repülőgépe, sem az Airbusnak sem a Boeignak, se senki másnak ennél hatékonyabb repülőgépe nincs. A Pratt & Whitney hajtóművek amikről már említést tettünk 15%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak mint a korábbi típusoknak a hajtóművei”

A Wizz Air távolabbi terveiben a neo típusból százas nagyságrendben rendelt a cég. A légitársaság a következő nagyjából 7-8 évre előre tervezett üzletpolitikával rendelkezik a szállítógép flotta beszerzésekkel.

„256 darab jön ebből a repülőgépből, ez az első példány, tehát ezt még 255 fogja követni, 184 A-321-es a nagyobb testvér, ez 239 székkel érkezik, illetve 72 a kisebb testvér, ez pedig 186 székkel érkezik. így néz ki a flotta-tervünk a következő időszakban. Március végére 112 repülőgépe lesz a Wizz Air-nek, ez folyamatosan növekedni fog, ez 2026-27 magasságára közelítjük meg a 300-as számot”

A sajtótájékoztató végén a sajtó képviselői előtt Váradi József, Mosóczi László és Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója, szalag átvágással tette hivatalossá az esemény végét.

Ezután volt lehetőség a gépet belül is megtekinteni. A társaság új szerzeménye belül is nagy változtatáson esett át: a konyhák és mellékhelyiségek átrendezésével kialakult új kabinelrendezésnek köszönhetően kilenccel több ülőhelyet tudhat magáénak, mint az elődje. Ennek egy külső jele a szárnyak felett elhelyezett két-két vészkijárat, amelyek segítségével a légijármű teljes utaslétszám mellett is 90 másodpercen belül kiüríthető. Biztonsági szempontból a repülőgép 240 utas szállítására van hitelesítve.

A Wizz Air új repülőgépének útja először Rómába vezetett közvetlenül másnap, de a kezdeti úti célok között szerepel Alicante, Barcelona, London Luton, Madrid és Stockholm is. A budapesti bázisra összesen kettő új típusú légijármű települ.

A szervezést és a lehetőséget köszönjük a Budapest Airportnak és a Wizz Airnek.