[rev_slider slidertitle=”kecskemet_2003″ alias=”bias201920-1″]

Résztvevők

[wpdatatable id=”5″]

Repülőprogram

08.30 – 09.20 Oldtimer-repülések (magyar LI-2,PO-2 görög C-47 Dakota)
09.20 – 09.50 Magyar Repülő Szövetség repülései

10.30 – 10.34 Nyitókép

1 db MI-8T/17T magyar zászlóval
1 db MI-8T/17T – 2 db MI-24D/V vegyes kötelék
3 db JAK-52 kötelék
1 db AN-26 – 2 db L-39ZO vegyes kötelék
2 (3) db MiG-29 kötelék

10.39 – 10.50 Ejtőernyős ugrások a résztvevő nemzetek zászlóival
10.50 – 10.57 JAK-52 egyéni légibemutató
10.58 – 11.05 L-39ZO egyéni légibemutató
11.06 – 11.11 MI-8 egyéni légibemutató
11.12 – 11.20 MI-24 egyéni légibemutató
11.20 – 11.30 MiG-29 egyéni légibemutató (Szabó Zoltán százados szombaton és Molnár Gábor százados vasárnap)
11.30 – 11.50 L-39ZO kötelék légibemutató

11.50 – 16.30 Nemzetközi blokk, egyéni és kötelékek légibemutatói

11.50 – 12.10 Angol Királyi Légierő (Harrier, Hawk)
12.10 – 12.50 Német Légierő (Tornado- F-4, BO-105, UH-1)
12.50 – 13.00 Veres Zoltán egyéni műrepülése
13.00 – 13.10 Cseh Légierő (L-159)
13.10 – 13.40 Olasz Légierő (10 MB339 – Frecce Tricolori)
13.40 – 13.50 Belga F-16
13.50 – 14.10 USAF egyéni légibemutató (F-15D Eagle)
14.10 – 14.20 Svéd Légierő (JAS39A Gripen)
14.20 – 14.50 Török Légierő (Török Csillagok kötelék) ( 7 NF5A/B )
14.50 – 15.00 Szerbia-Montenegró Légierő
15.00 – 15.20 Osztrák Légierő ( PC-6 )
15.20 – 15.30 Lengyel Légierő (W3 SOKOL)
15.30 – 16.10 Francia Légierő ( MIRAGE-2000 + 10 ALPHA JET – Patrouille de France kötelék)
16.10 – 16.20 Holland Légierő (F-16, PC-7 )
16.20 – 16.30 Besenyei Péter egyéni műrepülő bemutatója

Szöveges, képes beszámoló a 2003-as repülőnapról

2003 augusztus 16-17.-e: Három nagy kötelék, többtucat nagyszerű szólóbemutató.. Röviden ezzel lehetne jellemezni a 2003-as kecskeméti repülőnapot, amely a hazai repülőnapok között az egyik legjobbnak, legnagyobbnak számít mind a mai napig.

A programok oldtimer és civil repülőgépes bemutatókkal kezdődtek, majd 10 óra előtt a levegő emelkedtek a Magyar Légierő Kecskeméten állomásozó típusa Az L-39-esek jobb fordulót követve míg a MiG-29-esek függőleges bukfencel távoztak a várakozási légtérbe. Fél 11-kor következett a minden repülőnapon hagyományos nyitókép. Először magyar zászlóval egy Mi-8 tűnt fel majd Mi-8 Mi-24-esekkel vegyes kötelékben. A forgószárnyasok után következtek a merevszárnyú típusok, elsőként a Jak-52, L-39+An-26, és végül a MiG-29 hármas kötelék. A MiG kötelék nagyon látványos „oszolj” manővert hajtott végre, majd besorolt mind 3 gép a leszálláshoz.

Egész délután szikrázó napsütésben, nagy melegben volt részünk. Majd fél 11 magasságában folytatódott a repülőprogram. Első ízben a Magyar Légierő típusai, majd a külföldi légierők résztvevői tartottak bemutatót. Magyar részről a levegőbe emelkedett a három gépes L-39 Albatros kötelék és szóló bemutatót tartottak Mi-24 Jak-52 szóló, és MiG-29-es típussal melyet szombaton Szabó „Topi” Zoltán vasárnap pedig Molnár „Bagira” Gábor repült. 11 óra után kezdődött a különböző nemzetek gépeinek bemutatója. Elsőként a Brit Királyi Légierő gépei voltak soron. A Harrier magától értetődően hatalmas sikert aratott, de az utána következő Hawk bemutatója is kellemes meglepetést tartogatott. Az angolok után következett a Német Légierő. A német bemutatók azóta is nagy űrként tátonganak a nemzetközi repülőnapok porondján, Magyarországon ebben az évben láthattuk utoljára a Tornadot bemutató közben, míg az F-4 Phantom is csodás nyugodt repülésével hagyott nyomot örökre, és sajnos utoljára a kecskeméti látogatók szívében.

Az első kötelékként az olasz Frecce Tricolori emlkedett a magasba. A tőlük megszokott pontos és látványos repülés után következett a repülőnap egyik legnagyobb fénypontja, a hétvége legjobb bemutatója díjat is elnyerő amerikai F-15 szóló csapat. A hatalmas kétüléses (F-15D) „sas” igazán erőteljes dinamikus programot hajtott végre Kecskemét felett, számos nagy sebességű és nagy túlterhelésű manőverrel.

A nap további részében a látható volt az akkor Kecskeméten már másodszor bemutatótó Török Csillagok, a visszatérő belga F-16 bemutató csapat, ebben az évben hagyományos NATO standard festésű Falconnal, és az akkor még a Magyar Légierő jövőjének számító svéd JAS39 Gripen, amelyből még akkor az A verziót használták bemutatókra.

A szervezők a repülőprogram végére tartogatták a legnagyobb újdonságot és attrakciót. 1992 (Taszár) után 2003-ban térv vissza a Francia Légierő bemutató csapata a Patrouille de France. A nyolc Alpha Jet gyönyörű programját mindkét napon megcsodálhatta a közönség, ugyan úgy akár a szintén francia Mirage 2000 szóló bemutatóját is. A nemzetközi bemutatók sorát a Holland Légierő zárta F-16 és PC-7 típusokkal. Az F-16 Demo Team ekkor fekete-fehér különleges festésű gépével repülte bemutatóit.

A napot Besenyei Péter zárta, de a repülőprogram mellett a földön is akadt bőven látnivaló, azóta már teljesen eltűnő típusok, mint az angol Jaguar vagy Tornado GR-4, Canberra PR9 tették színessé a statikus bemutatót.

Select your Area / Válassz területet

[show-map id=”1″]

Select your country’s local site / Válassz meglévő helyi weboldalaink közül