Az Airbus A350-s az Airbus S.A.S. repülőgépgyártó vállalat legfrissebb civil repülésre, forgalom lebonyolítására tervezett nagy hatótávolságú, két hajtóműves széles törzsű gépe. A típus hivatalosa neve A350 XWB (extra wide body – az-az extra széles törzsű), ennek apropója abból adódik, hogy a gép terveit 2006-ban meg kellett változtatni potenciális vevők visszajelzései alapján. A prototípus 2013 nyarán emelkedett a levegőbe, és kevesebb mint két évvel később már szolgálatba is állt a Qatar Airways színeiben, ez volt a francia cég első gépe melynél mind a törzs mind a szárnyszerkezet döntő többsége szénszálas erősítésű polimer szerkezetű. A Lufthansa német nemzeti légitársaság, 2017 februárjában teljesítette első repülését a típussal, a cég 25 darabot rendelt belőle, az utolsó darabot 2023-ban szállítják le a tervek szerint, jelenleg Újdelhi és Boston között repülnek.
De miért is van ez a felvezetés? A Lufthansa szeptember 8-n abból az alkalomból landolt Ferihegyen, hogy augusztusban volt 50 éve, hogy a Lufthansa megkezdte Magyarországra való repülését Budapest-Frankfurt között, 1967-ben érkezett Magyarországra a Lufthansa első menetrendszerű járata. Látogatásunk aznap a Légirendészetnél volt, így egy másik szegből is megörökíthettük a gép landolását – eme látogatásról bővebben később – rajtunk kívül ugyanis több százan voltak kíváncsiak bent és kint is.
A Jubileum alkalmából az Lufthansa az új típussal érkezett, stílszerűen egy alacsony áthúzással köszönt be:
A gép egy, méretéhez mondhatni szűk fordulóban fordult vissza a R13 pályára:
Az 1-es Terminál irányítótornya, a távolban, na nem is olyan távol az A350-s:
Több tucat érdeklődő és szerencsés közül akik bentről fotózhattak:
A Légirendészet R502-s, MD500-s gépe a levegőben párhuzamosan ment a Lufthansa géppel, volt aki onnan fotózott:
A gép a B1-n gurult be a Terminál elé, háttérben a Ferihegyi Torony:
A gép törzse majd 6 méter széles, 66 méter hosszú a törzs, majdnem 65 méter a szárnyfesztávolsága, maximális hatótávolsága, 15000 km, és az ülések elrendezésétől függően 325-440 utast képes szállítani. Két db Rolls-Royce Trent XWB hajtómű segíti az úti célhoz eljutni.
A hagyományokhoz híven vízsugaras köszöntéssel üdvözlik az első típust Budapesten:
Bár az 1-s Terminál évekkel ezelőtt bezárt, a kisgépes forgalom ma is él, nem beszélve az olyan eseményekről mint ez:
A történelmi jegyzetek szerint a logót Otto Firle készítette 1918-ban, 1954-ben vette át a jelenlegi cég, majd 1964-ben Robert Lisovskyi által eszközölt kisebb változásokkal látható ma a cég gépein:
Német és Magyar zászló:
A gépen utasok is voltak, egy részük a hazai sajtó képviselői voltak:
Az esemény videó formátumban: