A jelenleg is érvényben lévő koronavírus korlátozásokkal, 2013 után végre ismét repülőnapot rendeztek Kecskeméten. A helyzet ellenére több mint tíz országból érkeztek résztvevők és soha nem látott típusokat is láthattunk az augusztusi eseményen.
A Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint a két nap alatt 120 ezer látogató érkezett Kecskemétre, így mindkét nap „teltház” mellett zajlottak a programok, amelynek megvalósításán több mint 4 ezer fő dolgozott. Programok tekintetében az idén természetes volt, hogy a korábbi eseményekhez képest kevesebb nemzetközi résztvevővel kell számolnunk, de a Magyar Honvédség látványos bemutató mellett számos nemzetközi bemutató csapat és légierő képviseltette magát és egész nap pörgős és folyamatos programot láthattunk az égen és a földön is egyaránt. Az idei repülőnapon mutatkoztak be szélesebb közönségnek elsőként a Magyar Honvédség Airbus H145M helikopterei vagy a jelenleg lízingben hazánkban lévő Leopard 2A4 (amelyek a megrendelt legmodernebb Leopard 2A7+-ra kiképzést segítik elő) harckocsik. A házigazda MH59 Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis állománya is minden eddiginél nagyobb volumenű, látványos bemutatókkal készült a repülőnapra: a füstgenerátorral és infracsapdákkal tarkított Gripen bemutatót, szombaton Szentendrei Dávid százados, míg vasárnap Majerik Máté főhadnagy repülte, de a típust a nyitóképben és két képesség bemutató során is láthattuk még a nap során. A látványos bemutatókban természetesen a Magyar Honvédség további alakulatai is kivették a részüket, így földön és égen szinte minden már rendszerben lévő – és hamarosan rendszerbe kerülő – eszközt megnézhettek a látogatók.
A nemzetközi résztvevők közül több, hazánkban még soha nem látott típust vonultattak fel: ilyen volt többek közt a brazil Embraer KC-390-ese, amely a tervek szerint 2023-tól már a Magyar Légierő színeiben is repülni fog, a Szaúdi Királyi Légierő Saudi Hawks Bae Hawk Mk.65-ös kiképzőgépekkel repülő bemutató csapata, de először repült bemutatót a Brit Királyi Légierő Typhoon Solo Display csapata is Magyarországon, bár a típust korábban spanyol és osztrák színekben is láthattuk Kecskeméten. A visszatérő országok alakulatai is látványos bemutatókat hajtottak végre a repülőbázis felett, sokak kedvencén a Török Csillagokon kívül láthattuk többek közt a Román Légierő MiG-21-esét (talán még nem utoljára), a Cseh Légierő több típusát (Gripen, L-159, Mi-24, Mi-171, W3 Sokol), az Olasz Légierő C-27 Spartan közepes szállítógépét, M-346 Master kiképzőgépét és Typhoon negyedik generációs vadászgépét, amely programját szombaton hajtómű hiba miatt félbe kellett szakítsa. Nagyszerű nosztalgia érzést keltett a „régi motorosok” számára a Kecskeméten legutóbb 1998-ban és 2000-ben látott két svéd típus, a Swedish Air Force Historic Flight által üzemben tartott SAAB AJS37 Viggen illetve SK35C Draken (Viggeneket a 2000-ben, Drakent pedig osztrák színekben 1998-ban láthattunk utoljára Kecskeméten).
A repülőnap után a legnagyobb kérdés a lelkes rajongók és látogatók számára az, hogy mikor mehetünk ismét Kecskemétre?
A Honvédelmi Minisztérium megkeresésünkre megerősítette, hogy jelen pillanatban jövőre, azaz 2022-ben nem terveznek ismét repülőnapot tartani, viszont mint megtudtuk nem kell ismét újabb nyolc évnek eltelnie majd, hogy újra megrendezzék Európa egyik legnagyobb repülőnapját az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison.